שיעורי סקסופון בבית הספר "הרן" למוסיקה

שיעורי סקסופון בבית הספר "הרן" למוסיקה

כלי נשיפה וכינור

בבית הספר "הרן" למוסיקה ניתן ללמוד לנגן על סקסופון. המורים ילוו את התלמיד לאורך כל הדרך וללא קשר לרמתו האישית. שיטת הלימוד מבוססת על התפתחות לפי האורייטנציה של התלמיד, כאשר לאורך הזמן המורה מקנה לו דגשים ואלמנטים לפי סגנונות מסויימים, עם התקדמות תהליך הלמידה יוכל התלמיד לבחור בין סגנונות הרוק, בלוז, ג'אז, קלאסי, פלמנקו או פיוז'ן ולהתמקד בסגנון המתאים לו ביותר. למרות האפשרות ללמוד מגוון סגנונות, ממליצים מורי בית הספר להתמקד בסגנון אחד על מנת להתמחות ולקבל את התוצאה הטובה ביותר. מתקדמים יוכלו בעתיד להשתלב בהרכבים של בית הספר ולהופיע באירועים שונים.

מידע כללי – הסקסופון הינו כלי נשיפה ממשפחת כלי הנשיפה מעץ (למרות שרובו עשוי ממתכת), הומצא בבלגיה בשנת 1841 ושימש בהתחלה ככלי חדש בתזמורות כלי הנשיפה. מטרתו של בונה הכלים שהמציא אותו הייתה לבנות כלי שיהווה שילוב בין כלי הנשיפה ממתכת (כגון חצוצרה) לבין לכי הנשיפה מעץ (קלרניט), מסופר גם שממציא הכלי שאף להגיע לצליל הדומה לקול האנושי.. בהמשך הפך הסקסופון לאחד מהכלים הראשיים והחשובים במוזיקת הג'אז וכיום ניתן לשמוע אותו בכל סגנון מוזיקלי מרוק,בלוז, ג'אז רגאיי ועוד, ככלי ליווי או ככלי מוביל.
במשפחת הסקסופונים 4 כלים עיקריים לפי גדלים וגובה צליל: סופרן, אלט, טנור ובריטון סקסופון. הכלי המומלץ ביותר לתלמידים מתחילים הינו סקסופון אלט בשל גודלו ומשקלו הנוחים.
שיעורים פרט… 15 בדצמבר 2010 13.7.2011 | מופ�… 15 במאי 2011